Конспект: Генетичне визначення статі

Конспекти

Мета уроку:

Сформувати поняття про спадковість, ген, хромосоми та хромосомні хвороби. Дати відповідь на запитання : «Чи можна визначити стать людини?».

Розвивати вміння  аналізувати, порівнювати, виділяти головне, робити обґрунтовані висновки; виховувати бережливе ставлення до збереження  власного здоров’я.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Форми і методи: наочні, словесні, інформаційно-рецептивні з елементами інтерактивних технологій.

 

Терміни і поняття: спадковість, ген, хромосоми, стать, хромосомні хвороби.

Обладнання:  таблиці, схеми.

Девіз уроку:

                                                            Віддай себе- і житимеш в  століттях.

                                                             В малюнку власному- у рідних дітях.

                                                                                                               В. Шекспір

                                                                Хід уроку

 

  1. I.                  Організаційні моменти.

Психологічна розминка ”Кольоровий настрій“.(учитель пропонує учням виразити свій емоційний стан різними кольорами. Наприкінці уроку учні знову повертаються до цієї розмови).

  1. II.               Актуалізація основних знань учнів.

Вправа «скринька мудрості».

  1. Що таке онтогенез?
  2. Які етапи онтогенезу вам відомі?
  3. Що таке статеве дозрівання?

Вправа « Незакінчені речення»

  • Ø Фізичний розвиток у процесі дозрівання здійснюється під  впливом статевих гормонів;
  • Ø При настанні статевого дозрівання статеві залози здатні виробляти зрілі гамети;
  • У результаті статевого дозрівання з’являються вторинні статеві ознаки;
  • Ø Строки настання та інтенсивність статевого дозрівання залежить від багатьох факторів:________________________________________________________ .

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Відстрочена відгадка».

Учитель формулює загадку, відгадку якої можна дізнатися лише працюючи над новим матеріалом.

IV.Повідомлення теми та мети уроку.

Тема і мета уроку висвітлено на моніторі комп‘ютера.

  1. Що таке спадковість?
  2. Чому ми схожі на своїх батьків?
  3. Як визначають стать людини?
  4. Хромосомні хвороби.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Інформаційне повідомлення вчителя.

2. Інтерактивна вправа.  «Велике коло» (обговорюємо разом, що для нас цікаво.)

Обговорення запитань:

v Чому ми схожі на своїх батьків?

v Як можна допомогти родинам уникнути спадкових аномалій?

Як визначають стать людини? (пояснення вчителя)

Жіноча стать – 44 А + XX, чоловіча – 44 А + XV (де А — нестатеві хромосоми, або аутосоми; X і V – статеві хромосоми).

Стать організму визначається в момент запліднення певним поєднанням статевих хромосом у зиготі

Р (Батьки)     XX              XV

G (Гамети)    x x                    x y

 

F1(Діти)  XX     XX    XV XV

 

Самостійна робота учнів з підручником над питанням: «Хромосомні хвороби», після чого учні роблять висновок, що таке хромосомні хвороби, через що вони виникають.

VІ. Рефлексія.

Вправа «Незакінчені речення»

♦            Запліднення -_____________________________________________

♦Спадковість – ____________________________________

♦Одиницею спадковості є____________________________

♦Гени містяться в_____________________________________________

♦Хромосоми є структурними елементами _________________________

♦В ядрах гамет міститься по_____ хромосоми, а в ядрі зиготи _________ хромосом.

Стать – ___________________________________________________________________

VIІ. Підсумок уроку

Вчитель звертає увагу на активність учнів, коментує їхні оцінки

  VIІІ.Домашнє завдання. Опрацювати матеріал параграфа.

Icon of Генетичне визначення статі Генетичне визначення статі (61.3 KiB)
Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий