Розробка уроку: Електромагніти

Тема. Електромагніти

Мета уроку: познайомити учнів із пристроєм електромагнітів і їх за­стосуванням.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку

 

Контроль знань

12 хв Самостійна робота № 13 «Дія магнітного поля на провідник зі струмом»

Демонстрації

5 хв 1.    Будова й принцип дії електромагніту.

2. Використання електромагнітів в електрич-
ному дзвонику; електромагнітному реле;
телеграфі

Вивчення

нового

матеріалу

20 хв 1.    Будова електромагніту.

2.    Застосування електромагніту.

3.    Гучномовець

Закріплення

вивченого

матеріалу

8 хв 1.    Контрольні питання.

2.    Навчаємося розв’язувати задачі

 

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.   Пристрій електромагніта

Дослід Ерстеда став початком досліджень електромагнітних явищ. Котушка, по якій тече електричний струм, є магнітом, має два полюси — північний і південний. Було виявлено, що біля тор­ців котушки магнітне поле значно сильніше, ніж у прямого про­воду зі струмом, з якого згорнута котушка. При збільшенні сили струму магнітне поле котушки підсилюється. Підсилити магнітне поле котушки можна й іншим способом: достатньо ввести усере­дину котушки залізне осердя.

^ Пристрій, що складається з котушки, усередині якої знахо­диться залізне осердя, називається електромагнітом. Дослідження довели, що сила притягування електромагніту прямо пропорційна силі струму і числу витків у котушці, а також залежить від магнітних властивостей осердя.

1828 року американський фізик Джозеф Генрі, застосувавши багатошарові котушки, створив електромагніт, що піднімав заліз­ні й сталеві предмети масою до однієї тонни.

Скачати

Вы можете оставить комментарий, или ссылку на Ваш сайт.

Оставить комментарий